A Hit Gyülekezete vallási szervezet, amely szélkakas módjára dörgölőzik ide-oda különféle politikai rezsimekhez, hat kérdést tett fel a Coca-Cola plakátkampányával kapcsolatban.
Ezek valójában nem is kérdések; olyan „kérdések”, amihez hasonlókat a Fidesz szokott feltenni a nemzeti konzultációk során, amelyekben a kérdések 90%-a kijelentés, ráadásul a legrosszabb propagandából.
Az ATV-t működtető vallási szekta szerint „az agresszív közterületi homoszexuális reklámkampányt ráerőszakolták a budapestiekre.” Az nem zavarja őket, hogy a fogyasztói társadalomban lépten-nyomon mindenféle reklámot ráerőszakolnak az emberekre. Sőt, ők maguk is ezt csinálják, hiszen a Vidám Vasárnap is a saját vallásuk propagandája, amellyel szembesülnünk kell, ha épp véletlenül odakapcsoljuk a tévét.
A Coca-Cola engedelmével végigvesszük a kérdéseket és mi is megválaszoljuk, mivel feltételezzük, hogy az ő marketingosztályuk ideológiailag nem annyira képzett eme kérdésekben, mint a marxisták. Nem azért, hogy megvédjük a Coca-Colát – pont mi is betámadtuk őket, persze egészen más miatt, mint a fasiszták. Inkább csak kihangsúlyoznánk a vallási homofóbia kártékonyságát és ostobaságát, amely most a hitgyülis kérdésekben öltött testet.
- A Coca-Cola szabadságról beszél, de akkor döntésével miért erőszakolja meg azon fogyasztói lelkiismeretét, akiknek más a véleményük ebben a megosztó társadalmi kérdésben?
Mint ahogy említettük, minden reklám erőszak, ezért kár volt kiemelni a Coca-Colát mindenki közül. A kérdés második felében azt hangsúlyozzák, hogy ez egy megosztó társadalmi kérdés. Nos, nem az. Létezik a társadalom normális fele, amely egyenlő emberként kezeli a homoszexuális embertársainkat és léteznek a seggfejek. Mindenféle tudományos álláspont alátámasztja, hogy a homoszexualitás, nem betegség, nem degeneráció, nem genetikai defektus, ezt csak szélsőségesen kirekesztő vallási és jobboldali körök terjesztik, épp a mai nap a Pesti Srácok fasiszta kormánypropaganda-szennyoldal, amely a „tolószékesekhez” hasonlította őket. Tehát nincs szó társadalmi kérdésről, egyszerűen morális és seggfej álláspontokról van szó. A Hit Gyülekezete pedig szépen besorolta magát ez utóbbiba.
- A szexuális orientáció, nemi identitás különösen védett személyes adatnak számít. Miért kényszeríti a Coca-Cola az embereket arra, hogy erről a szenzitív kérdésről bármilyen nyilatkozatot tegyenek?
A Coca-Cola fogyasztásával senki nem fog szexuális orientációról tanúbizonyságot tenni. A homoszexualitás ugyanis attól függ, az ember milyen nemű párt választ magának, nem pedig attól, hogy Cocát vagy Pepsit fogyaszt. A kérdés sajnos tényleg szenzitív. De csak azért, mert a társadalmunkban rengeteg intoleráns homofób seggfejjel vagyunk körülvéve. Mi azért küzdünk, hogy ez egyáltalán ne legyen a jövőben szenzitív kérdés.
- Miért idegeníti el termékétől azokat a kormánypárti fogyasztókat, akik kedvelik az üdítőitalukat, de nem szeretnének egy platformra kerülni a Coca-Colával pózoló ellenzéki politikusokkal?
A Coca-Colával pont hogy azok a kormánypárti politikusok pózoltak, akik hihetetlen adókedvezményeket adtak ennek a multinacionális vállalatnak. A hazai multik legális lehetőséget kaptak, hogy tisztességtelenül adózhassanak olyan kedvezményekkel, amelyek sosem fognak járni a nyomorgó munkásoknak, a betegeknek, a rokkantaknak vagy a terhes kismamáknak. Az elidegenítésről pedig annyit, hogy bizony, ha az ember tisztességes, erkölcsös és normális, azzal el fogja magától idegeníteni a rasszista, homofób, vallásos, ultrajobbos seggfejeket. A jó erkölcs ezzel jár – szerencsére!
- Minden cégnek joga van ahhoz, hogy bármely fogyasztói csoport felé – így akár a homoszexuálisok felé – reklámkampányt folytasson. A Coca-Cola azonban ezt a kampányát tudatosan a legforgalmasabb közterületekre (metróállomások, belvárosi csomópontok) vitte ki. Magyarországon az alaptörvény kimondja minden ember egyenlőségét, de egyértelműen meghatározza a házasság és család fogalmát is. A Coca-Cola plakátjaival és melegpárti hitvallásával azt üzeni a magyar társadalomnak, hogy az alaptörvény jogellenes, és változásra van szükség. Sokan akarják ma kívülről megmondani azt, milyen legyen Magyarország. Ezt azonban kizárólag a magyar választóknak, és a magyar társadalomnak joga eldönteni. A magyarok harminc éve elutasították azt, hogy Moszkvából mondják meg nekik, mi a jó és mi a rossz. Miért akar most egy cég Atlantából kioktatni bennünket?
a, Aki hatékony kampányt akar folytatni, az a forgalmas tereket keresi. Komolyan rójuk fel a Coca-Colának, hogy a kapitalista piaci versenyben nem viselkedik idióta módjára és helyezi el a plakátjait olyan helyekre, ahol senki sem fogja látni őket?
b, Az alaptörvény teljes mértékben érvénytelen, törvénytelen és erkölcstelen. Egy teljesen antidemokratikus, egyenlőtlen és igazságtalan „választással” nyert kétharmad hozta létre. De még, ha komoly társadalmi felhatalmazás is lenne a homofób seggfejségre, akkor is érvénytelen.
c, A Hitgyüli teljes mértékben átvette a fideszes propagandát, hogy Magyarországot sokan kívülről akarják irányítani. Ez baromság. Épp az a baj, hogy nincsenek felvilágosult és normális emberek, akik komolyan megmondják, és gátat szabnának ennek a félfasiszta őrületnek, ami itt folyik.
d, Senki nem mondta meg Moszkvából, hogy nekünk mi a jó. A magyar emberek többségének ugyanis mindig nagy szenvedélye volt nem éhenhalni. A kapitalista rendszerváltás során ezt a jogot elvették tőlük, ennek eredménye lett a mai 4,6 millió létminimum alatt élő és a több tízezer éhező gyermek. A Kádár-rendszer alatt nem azért nem volt tömegnyomor, mert Moszkvából ezt megparancsolták.
e, Az atlantai cég nem akar kioktatni benneteket. Az atlantai cég botrányt akar, hogy több kólát adhassanak el. Mi akarunk kioktatni benneteket, mert idióta homofób seggfejek vagytok!
- A közterületi reklámok korlátlanul elérik a gyerekeket. A szexuális intimitásban ábrázolt homoszexuális párok és egy gyerekek által is fogyasztott tömegtermék összekapcsolása megtévesztő módon beavatkozik a gyermekek személyiségfejlődésébe. Miért kényszeríti a Coca-Cola arra a gyerekeket és a szülőket arra, hogy az utcán, közlekedés közben morális meggyőződésükkel ellentétes képeket lássanak? Miért akarja a Coca-Cola a homoszexualitás támogatására csábítani a kiskorúakat? Ki jogosította fel a céget arra, hogy a szülők, pedagógusok helyett oktasson?
a, A plakátokon semmiféle szexuális intimitás nem látszik, és nem csodálkozunk, hogy a hitgyüliseknek fogalmuk sincs róla, mi a valódi szexuális intimitás.
b, Nagyon jó, ha beavatkozik a gyermekek személyiségfejlődésébe, és toleranciára neveli őket, nem pedig hazugságokkal etetett bigot vallásos seggfejségre.
c, A homofóbia nem morális meggyőződés, hanem immorális és tudatlan seggfejség. A homofóbiának semmi köze nincs a moralitáshoz, méginkább nem alapulhat meggyőződésen, meggyőződni ugyanis a valóságról és igazságról lehet, amelynek tudományos alapja van. A homofóbiának viszont semmilyen tudományos alapja nincs, csupán középkori dogmákon, jobboldali politikai félretájékoztatáson és seggfejségen alapszik.
d, A Coca-Cola nem akarja a homoszexualitás támogatására csábítani a kiskorúakat. A homoszexualitás egy fogalom, amelyet nem is lehet támogatni, a homoszexuális embereket lehet támogatni, ami igazán morális dolog lenne.
e, És ki jogosította fel a céget, hogy a szülők és pedagógusok helyett oktasson? Pont azok, akik a hitgyülit feljogosították rá, hogy oktasson.
- Végül még egy kérdés: A Coca-Colát világszerte bírálják azért, hogy termékei egészségre és a környezetre ártalmasak lehetnek. Tényleg jó ötlet a megalapozott kritikákkal szemben egy provokatív, agresszív és megosztó kampánnyal válaszolni?
A kérdés első mondatának semmi köze a másodikhoz. Pusztán ki akarják játszani a Coca-Cola egészségtelen kártyát, ami ugyan igaz és jogos a kritika, viszont a jelenlegi témához ebben a formában semmi köze. A válasz pedig igen: jó ötlet volt, és ezt köszönik szépen a hitgyülisekhez és a fideszes képviselőkhöz hasonló ellenprovokátoroknak, mert a hírverés most megvan és mindenki róluk beszél.