A németországi vasúthálózat megbénult, amikor a munkások országos leállást hirdettek a bérekről és a „koronavírus bónusz fizetésről” szóló vita során.
A regionális és helyi ingázó vonatok csupán 40%-a működött, a hosszútávú vasutaknak pedig csak a negyede.
A GDL szakszervezet munkásainak túlnyomó többsége a sztrájkakcióra szavazott, mivel 3,2%-os béremelést akarnak kicsikarni, valamint egyszer 600 eurós bónuszt, mivel a koronavírus járvány alatt is mozgásban tartották az országot.
Az állami tulajdonú működtető, a Deutsche Bahn elutasította a szakszervezetek követeléseit, azt állítva, hogy milliárdokat veszítettek a járvány alatt.
Azt is állították, hogy a legújabb áradások károsították a vasútvonalakat, amelyeket sürgősen meg kellett javítani, amelyek újabb költségeket terheltek a vállalatra.
A DB az év elején bejelentette, hogy 12,7 milliárd eurót szánnak a vasúthálózat modernizálására az új német országos szintű szállítási terv, a Deutschlandtakt sarokköveként.
A Pro Bahn német utas egyesület bírálta, hogy kevés figyelmet szenteltek a sztrájkakcióra, mondván, ez a lakosság nagy részeit érinti.
Susanne Ferschl, testvérpártunk, a Die Linke parlamenti alelnöke közölte: „Hogy sztrájkolnak-e vagy sem, az csak a szakszervezeti tagok döntése, senki másé. Nincs jó idő a sztrájkra, csak szükség van rá.”
Kritizálta a vasúti hálózat növekvő árait, mivel a német ingázók immár 16%-kal többet fizetnek, mint 2015-ben.
A nagyobb EVG szakszervezet egyetértett a tavaly 1,5%-os béremelési tervvel 2022-re, valamint hogy nem lesznek elbocsátások.
A GDL holnap fejezi be a sztrájkját, de további leállások várhatók, amíg a DB nem ül újra tárgyalóasztalhoz, hogy véget vessenek a vitáknak.
forrás: Morning Star