A fegyvergyárak évente több millió fontot költenek, hogy „normalizálják a borzalmas üzelmeiket” a gyermekek szemében, több száz iskolában – figyelmeztettek aktivisták.
A világ legnagyobb fegyverkereskedő cégei szponzorálnak iskolai rendezvényeket és olyan oktatási anyagokat szolgáltatnak, amelyek a katonai felszerelési szektort reklámozzák, az egyik cég ráadásul egy rakétaszimulátort is kifejlesztett, amellyel gyermekek játszhatnak – írja az Observer cikke.
A BAE Systems, Európa legnagyobb fegyvervállalatának emberei, amelynek vadászrepülőit a szaúdiak használják Jemen bombázására, 420 iskolát látogattak meg szerte Nagy-Britanniában tavaly.
A Raytheon, a világ negyedik legnagyobb fegyvercége pedig évente vetélkedőt rendez gyermekek számára, hogy modell drone-okat építsenek, míg a 10. legnagyobb Thales a Raybot és Faybot nevű rajzfilmfigurákat használja reklámként.
Andrew Smith, a Fegyverkereskedelem Elleni Kampánytól közölte: „Mikor ezek a cégek a gyermekeknek reklámozzák magukat, akkor nem a fegyvereik halálos hatásáról beszélnek.
„Sok ilyen cég profitál a háborúból és ezért világszerte tüzelik a konfliktusokat. Az iskolák létfontosságúak társadalmunk számára, és soha nem szabadna őket kereskedelmi fórumként használni őket a fegyvervállalatok számára.
„Itt az ideje kirúgni a fegyvervállalatokat az osztálytermekből.”
Smith hozzátette, hogy a „fegyvervállalatok nem azért támogatják az iskolákat, mert törődnek az oktatással. Azért teszik ezt, mivel fejleszteni akarják az elfogadottságukat és normalizálni akarják borzalmas üzelmeiket.”
forrás: Morning Star