A német kormány is megszólalt a Volkswagen ügyében tegnap, miután jelentették, hogy a náci érát idézve embereken és majmokon tesztelték a kipufogógázokat.
Christian Schmidt közlekedésügyi miniszter „nem tudott ilyen tesztekről, amelyek nem a tudományt, hanem pusztán PR célokat szolgáltak,” – közölte Ingo Strater szóvivő Berlinben.
Felszólította az érintett gyárakat, hogy „azonnali és részletes” választ adjanak, és közölte, hogy a minisztérium vizsgálóbizottsága, amely a 2015-ös kibocsátási botrány után állt fel, különleges ülést tart, hogy megvizsgálja, voltak-e más esetek.
A német autóipar még alig tért magához a szégyen miatt, mikor lebukott, hogy az autókat olyan szoftverrel látták el, amely csalt az emissziós teszteken.
A New York Times csütörtöki cikke szerint az EUGT kutatócsoport, amelyet a Volkswagen, a Daimler és a BMW alapított, olyan kutatást végzett, amely ellenkezik a WHO döntésével, hogy a dízel kipufogógáz rákkeltő.
Az újság szerint az EUGT 10 majmot tett egy légkamrába, és kitette őket a legújabb VW Bogár és egy régebbi Ford pickup kipufogógázainak, hogy megmutassák, hogy a modern dízeltechnológia megoldotta az emisszió problémáját.
A teszteket 2014-ben végezték, mielőtt a VW-t csalások érték volna, és a kocsikat olyan illegális szoftverrel látták el, amely leszabályozta a kibocsátást, miközben az autó tesztüzemmódban volt, de szabályos vezetés közben kikapcsolt – közölte a lap.
Tegnap a Suttgarter Zeitung jelentette, hogy a már nem működő kutatócsoport olyan teszteket hajtott végre, amelyekben embereket tettek ki nitrogén-oxidoknak, a szennyezőanyagok egy osztályának. Az EUGT állítólag közölte, hogy a teszt nem volt hatással a tesztalanyként használt 19 férfira és hat nőre.
Steffen Seibert, Angela Merkel kancellár szóvivője közölte, hogy „teljesen érthető az undor, amit sokan éreznek.”
„Ezek a tesztek majmokon és még emberi lényeken is, etikailag semmiképp sem igazolhatók,” – közölte. „Sok kritikus kérdést vetnek fel azok számára, akik e tesztek mögött állnak, és ezeket a kérdéseket sürgősen meg kell válaszolni.”
Hans Dieter Poetsch VW elnök közölte, hogy a tesztek „teljesen érthetetlenek”, és „teljesen és feltételek nélkül ki kell vizsgálni őket,” – jelentette a DPA hírügynökség.
A Volkswagent 1937-ben indította el a Német Munkásfront Adolf Hitler náci vezető uralma alatt.
forrás: Morning Star