A Top10-es listáiról is elhíresült Puzsér Róbert a HírTv-n immár minden héten kritikája össztüze alá veszi a hazai média, politika vagy kultúra valamely területét.
Megkapják itt slágerek, előadók, politikusok, tévés személyiségek, ám olykor (elég ritkán) pozitív lista is van.
Puzsér nem rejti véka alá a véleményét, ezzel a provokatív, megmondós, igazságosztóval pedig sokan tudnak azonosulni. Puzsér ereje az, amit mások erényének is elmond: uralja a pillanatot. A jelenlegi negatív, pesszimista, dögöljönmegaszomszédtehene zeitgeistnak pedig most ez kell: valaki, aki nagy nyilvánosság előtt fikázza azt, amit nagyrészt ők is utálnak.
Ahogy Puzsér hétről hétre összeszedi valamely entitás 10 legfőbb bűnét, ezt mi is megtesszük vele kapcsolatban.
10, Szervilis vitapartnerek
Puzsér műsoraiban a jól bejáratott baráti köre szerepel másodhegedűsként. Persze FAM és Horváth Oszkár is jól érti a dolgát, de Puzsér mögött mindig csak alárendelt szerepük van, bár érezhetően ők is próbálkoznak. Puzsér műsoraiban lényegében nem is szerepelnek vitapartnerek, bár a közelmúltban egyszer előfordult, de akkor is megmaradt a konfortzónájában és magánál lényegesen rutintalanabb versenyzőt választott.
9, Tévedhetetlenség
Puzsér kritikus. Puzsérnak véleménye van. És ez a vélemény szent és megingathatatlan. Igen, az ember legyen határozott a véleményével, ragaszkodjon is némileg hozzá. De Puzsér olyan öntörvényűen és magabiztosan küld el neves személyiségeket melegebb éghajlatra, amit azért nem illik. A szubjektív vélemény és az objektív tények között nincs határvonal, a kettő egy és ugyanaz. Hiába mond olyan tárgyi tévedést, hogy Ryan Gosling a zsidó származású skinhead filmszerepe miatt (A hitetlen) nem kapott 10 éven át A-kategóriás főszerepeket Hollywoodban, többszöri leoltás után még a következő műsorban is ragaszkodik ehhez az állításához, holott egyértelműen hamis.
8, A polINkorrektség mint erény
A politikai korrektség olyan, mint a liberalizmus. Tök jó dolog, csak azt hisszük, ezek értéktelen és káros fogalmak, mert néha hülyék képviselik, akik borzalmasan használják – vagy éppen álságosan és egyáltalán nem képviselik. Puzsér kihasználja ezt a hangulatot, és belelép a teljesen jogtalanul lejáratott ideákba, amelyekre pedig igenis szükség lenne. Mi több, Puzsér erényt kovácsol belőle, hogy beleszáll a feminizmusba és a liberalizmusba (ebbe tudatosan bekeveri a genderizmust és a neoliberalizmust), és nem csak politikailag inkorrekt, de még büszke is rá.
7, Túl sok negativizmus
Már szóltunk róla, hogy a magyar nemzet depresszív és negatív hangulatának meglovagolása, és ezáltal még tovább is erősítése Puzsér egyik legerősebb fegyvere. Ő persze sokszor bizonygatja ennek ellenkezőjét, hogy tud pozitív is lenni, és ténylegesen vannak műsorai, ahol a jó dolgokat elemzik, gondoljunk csak a 100 legjobb film sorozatra, vagy a Sznobjektív pozitív részeire (kivéve, amikor az Orbán-kormány erényeit sorolják, az elég erőltetett volt). Ez az arány azonban abszolút kiegyenlítetlen, hiszen a negatív dolgokkal több nézőt lehet bevonzani, nagyobb a hatás… jobban lehet uralni a pillanatot.
6, Provokáció
A negatív érzelmek meglovagolása (és ezzel erősítése) nem más, mint provokáció. Puzsér karrierjének szárnyalása ezen alapszik! A srác provokál, és az aktuális celeb pedig felül ennek. Vagy ennél több, mint Hajdú Péter, aki képes volt beperelni, és ezzel a bulvárcímlapokra juttatni saját kritikusát, akinek innen már egyenes útja volt a HírTv-be. A provokációnak pedig a legtöbben felülnek. Akit provokálnak, sarokba szorított helyzetben van… vagy felül neki és visszavág, vagy bölcsen hallgat, de gyávának tűnik, minden csak interpretáció kérdése. Puzsér felismeri bizonyos monolitok gyengeségeit, és azokat azon a gyenge pontokon megfúrja. Puzsér egy médiagerilla, aki lecsap és várja a számára mindenképp kedvező reakciót. Kritikával illeti (jogosan) Hajdú Pétert, amiért ő addig beszélgetett celebekkel, míg celebbé nem vált. Ő pedig addig kritizált celebeket, míg szintén azzá nem vált. És amikor valaki megkérdezi, hogy „Puzsér mit tett le az asztalra”, és hogy „ki az a Puzsér”, akkor csinál egy műsort, amelyben kifejti, hogy milyen szörnyű dolog ezt megkérdezni. És ha Hajdú Péter perel, akkor biztos lehet benne, hogy lesz több olyan Top10-es lista, amelyen előkelő helyen fog szerepelni (volt is), és többszörösen fog kapni a pofájára.
5, Puzsér is ugyanaz
Puzsér ezzel a provokációs taktikával underground kritikusból mainstreammé vált. Pont azé a mainstreamé, amelyet ostoroz! Pont az a mainstream, amelyről azt hiszi, hogy uralja, hogy hatni tud rá, de valójában kiszolgálja. Mint a Simicska birodalmat a HírTv-ben…
4, Puzsér a simicskatévében
Nem véletlen, hogy Puzsér a hazánk történetének legkárosabb csatornájában osztja az igét. Abban a HírTv-ben, amely a Fidesz (és az ország) első politikai propagandatévéje volt, amely megszülte a NER rettenetét. Azt a NER-t, amely nem csak kizsákmányolja és elnyomja a társadalmat, de jelenlegi fasisztoid ténykedésével újabb évtizedekre hoz nemzeti szégyent hazánkra. Igaz, a G-nap után ez a média immár nem a Fideszt, hanem egy sokkal nagyobb szörnyet nyom: a Jobbikot. És hiába engedi meg magának Puzsér azt a színjátékot, hogy a Simicska tévéjében kritizálja Simicskát, akkoris hozzájárul ennek a szörnynek a fenntartásához, nézettségéhez és sikereihez. Igen, van értelme a szörny testén belül kritizálni a szörnyet. Mint az SS-tiszt az Ámen című filmben, aki amikor felismerte a holokauszt borzalmait, belülről próbálta bomlasztani a rendszert és lassítani a tömeggyilkosságokat. De a fasizmus nem tőlük bukott meg, hanem a nyílt ellenálláson. Elmehet a Quimby is Tusványosra, de sokkal nagyobb hatása van, ha nem teszi.
3, A Jobbik és társaik legitimizálása
Puzsér rendszeres szereplője olyan műsoroknak, ahol nácikkal vitázik. Puzsért nem rég láthattuk a korábban Adolf Hitler születésnapján is megemlékező N1 jobbikos youtube csatorna videójában, ahogy aláírja a párt béruniós kezdeményezését, amely minden értelmes ember szerint illúzió és marhaság. A nácikkal való vitatkozás (és jelen esetben egy jónak tűnő témában egyetértés) nem szolgálja a szélsőjobb elleni küzdelmet. A nácikat karanténba kell zárni, és minden párbeszéd csak az ő legitimitásukat erősíti, miközben a társadalommal azt kellene tudatosítani, hogy ezeknek az emberellenes gondolatoknak semmi létjogosultságuk nincs! Nem az a cél, hogy bebizonyítsuk, hogy X szélsőjobboldali szervezet Y elnöke egy ostoba állat, hanem hogy ezek ne kapjanak szót és médiafelületet, amellyel a hozzájuk hasonló ostoba, erkölcsi toprongyokat szervezhetik.
2, Antikommunizmus
Puzsér kiválóan ért filmekhez és zenékhez. Tájékozott a médiában és a kultúrában, de politikailag csak a mainstream propagandaszemét narratíváit szedi össze, amelyből borzalmas és ellentmondásoktól hemzsegő következtetéseket von le és azt terjeszti is. Felmond olyan mantrákat, hogy a görög nyugdíjasok felelősek a görög válságért, amely a jobboldali média hazugsága az ország és legfőképp a baloldali Syriza lejáratására. Puzsér mantrák alapján ekézi a Kádár-rendszert, amely mindenki számára létbiztonságot és olyan szociális vívmányokat adott, amelyet se előtte és se utána a történelemben senki nem volt képes megalkotni. Puzsér szemrebbenés nélkül összehozza Sztálint Marxszal, a gulágot a munkásmozgalom harcaival, és a mesterségesen megalkotott „totalitárius” kifejezés hazug mantrája alapján a nácizmust a kommunizmussal. Ez rendkívül felületes és minden részletes analízistől mentes kritika, amely nem veszi figyelembe, hogy a kommunizmus több mint 150 éves eszme, amely a világ nagyrészén ilyen-olyan formában jelen volt és ma is jelen van. Ezt nem lehet egy tömbként kezelni, aki pedig megpróbálja az a végletekig csúsztat. Közben szidja Aczél Györgyöt, ugyanakkor a 10 legjobb magyar film között csak a rendszerváltás előtti alkotások és a 10 legjobb humorista között pedig szinte csak a rendszerváltás előtt befutott tehetségek szerepelnek. Miközben pedig próbál a racionalitás talaján állónak bemutatni magát, keményen vallásos is.
1, Jól csinálja
Puzsér néha szörnyű dolgokat állít, de ha függetlenítjük azt, amit csinál attól, ahogy csinálja, akkor el kell ismerni, hogy egy tehetséges médiaszemélyiség, aki képes jól kommunikálni, uralni a pillanatot, meggyőzni és véleményt formálni. Pont ez a legnagyobb főbűne, hogy amit tesz azt tehetséggel teszi, és ezt eladhatóvá, fogyaszthatóvá is tudja tenni. Még a Simicska tévén is.