A Rammstein egyike azon legkeményebb rockbandáknak, amelyek még a mainstream hallgatóságot is megmozgatják.
A lüktető, indusztriális, katonás ritmusok még a popos rajongókat is táncra bírták, a német szövegek és a dallamos refrének belopták magukat a hallgatóság fülébe, pedig elég kiabálós és gitárzúzós zenét játszanak immár két évtizede.
A katonás, néhol indulószerű ütemek a neonáci német militaristák fülébe is beúsztak, rossz képzetet társítva a bandához, miszerint szélsőjobboldaliak lennének. A 90-es években az egykori Kelet-Németországban is megjelentek a neonáci együttesek és a barna pestis. Ezek az elemek nem csak a bőrfejű zenét, hanem a Rammsteint is szívesen hallgatták. Az együttes pedig elkövette azon szerencsétlen húzást, hogy a Stripped videóklippjéhez Leni Riefenstahl Olympia című filmjéből vágattak ki részleteket. Az együttes nem is gondolta volna, hogy ez probléma lehet, hiszen csak a sportolókról készült felvételeket használták fel, a nácikra semmi nem utalt, se szereplők, se zászlók, sőt még szovjet sportoló is volt a képsorok közt.
Az i-re a pontot az tette fel, hogy a Live aus Berlin koncertfilmjükben a berlini olimpiát bevezető légvédelmi reflektorok fényjátékát is megismételték. Pedig ennek még semmi köze nem volt direkt politikai vélemény-nyilvánításhoz, ez még csak ez után következett. Az együttest ugyanis sokan neonáci kategóriába sorolták, holott erre semmilyen egyéb megnyilvánulás és dalszöveg nem adott okot. Ezen vádakra válaszul kidobták a Links 2, 3, 4 című dalt.
A Links 2, 3, 4 tulajdonképpen egy katonás menetritmizálás – kb. mint nálunk a bal, jobb, bal, jobb. A szöveg azonban egyértelművé teszi, hogy a szívük „bal oldalon dobog, annak ellenére, hogy sokan ezt rosszul képzelték.” Ráadásul a Links 2, 3, 4 utalás a Bertolt Brecht által az 1930-as években a Német Kommunista Párt számára írt Einheitsfrontlied (Egységfrontdal) című indulóra, mely refrénjének szövege „Drum links, zwei, drei!”.
Brecht – nyíltan kommunista író – műveire más dalban is van utalás. A Haifisch refrénje például a Koldusopera egyik dalbetétjének átirata. A Koldusopera szintén erősen baloldali érzülettel átitatott mű, amely akkortájt íródott, mikor Brecht megismerkedett a marxizmussal.
A tagság az idők során rengeteg interjúban cáfolta, hogy nácik lennének. Sőt, a náci rajongókat sem tartották kívánatosnak a koncertjeiken. A Völkerball koncert DVD bónusz interjúiban elmesélnek egy történetet, melyben egy mexikói rajongójuk teljes jóindulattal egy horogkeresztes zászlóval jelent meg a koncerten, ugyanis nem volt tudomása róla, hogy ez valójában mit is jelent, csak annyit tudott róla, hogy egy „német szimbólum” és csak kedveskedni akart a zenekarnak. Persze felvilágosították, hogy rossz zászlót hozott, és miről is szól, a fiatal pedig sajnálkozását fejezte ki.
A Rammstein a Reise Reise albumon (2004) megjelentette az Amerika című slágert, amely a kapitalista társadalom kritikája volt. Ezt a dalt ráadásul a Moskau (Moszkva) követte, melyben még orosz szöveg is elhangzott: „Nézd ott jönnek az úttörők, Leninnek énekelnek.”
Aztán persze volt vörös csillagos plakátjuk, a gitáros Richard Z. Kruspe pedig rendszerint vörös karszalagot visel koncerten.
A banda tagjai többször is megvédték a Német Demokratikus Köztársaságot különböző interjúkban. A szintis Flake egyenesen azt mondta, hogy hiányzik neki a DDR (NDK). Az énekes, Lindemann pedig kifejezte, hogy nem érti a nácis vádakat: „Mi keletről jövünk, szocialistának neveltek minket. Punkok és gótok voltunk – gyűlöltük a nácikat. A vádakra a Links 2, 3, 4 dal volt a válasz, tisztázni akartuk, hogy politikailag melyik oldalon is állunk.”
Többször helyezték szembe a szocializmus vívmányait a mai, elüzletiesedett Németországgal. „Az úttörő igazolványunk azt is jelentette, hogy segítettük az időseket. A villamoson a gyerekek felálltak, hogy a nagymama leülhessen. A földekre sem mentem ki, mert az volt bennem, hogy mások kenyerét taposom éppen le. Tisztelet volt bennünk, hogy ne sértsünk meg semmit, ami a közösségért van. Ez ma totálisan hiányzik.” – Konrad „Flake” Lorenz.
Még ki sem tört a menekültválság, mikor a zenekar 2011-ben már a bevándorlás-ellenes, fasisztoid indulatokat támadta a Mein Land című slágerükkel.