Az orosz Kommunista Párt azzal vádolja a Kremlt-t, hogy „médiavákuumot” teremt Pavel Grugyinyin elnökjelöltjük köré.
Az orosz tömegmédia korábban „szervezett tömeginformációs támadásokat” szervezett Grugyinyin ellen, – közölte az Orosz Föderáció Kommunista Pártja (KPRF), de taktikát változtattak, miután a kormány rájött, hogy ez csak növeli a népszerűségét.
Egy kormányközeli forrás szerint Vjacseszlav Vologyin duma képviselő megdorgálta a csatornák főnökeit, hogy: „Mit műveltek? A rossz reklám is reklám.”
Azóta Vlagyimir Putyin elnök riválisának médiamegjelenése zuhant, a KPRF tévéműsor-elemzése szerint az elnököt 759 alkalommal említették, míg Grugyinyint csak 103 alkalommal.
Január 14 és 19 között Grugyinyint 35 alkalommal említették a közszolgálati tévében, ebből 33 alkalommal negatívan és csak két esetben pozitívan.
A kommunista jelölt áll a második helyen az oroszországi közvélemény-kutatások szerint, de jóval Putyin mögött, aki a legtöbb kutatás szerint 50% felett áll.
Ellenben Genagyij Zjuganov, a Kommunista Párt vezetője közölte, hogy a Putyin-rezsim nem foglalkozott a „tömeges elszegényedéssel és a vásárlóerő csökkenésével
„Zsinórban negyedik éve csökkennek a polgárok bevételei. A tőke pedig szárnyal.
„A következő három év során a gazdasági kiadások és a társadalmi fejlődés célja 17%-os csökkenést elérni.”
És Putyin közben uralkodik a társadalmon, „amelyet megfertőzött a totális megvesztegetés és a nepotizmus.”
„Lehetetlen megküzdeni a válsággal és legyőzni a korrupciót anélkül, hogy változtatnák a társadalmi és gazdasági rendszeren,” – jelentette be a kommunista vezető, körvonalazva a 19 pontos programot, amelyet végrehajtanak, ha Grugyinyin győz, beleértve a gazdaság kulcsszektorainak visszaállamosítását, az ingyenes egészségügy visszaállítását, az iskola előtti nevelés és gondozás kiterjesztését, az orosz ipar újjáépítését, a nyolc órás munkanapot, az élelmiszerek árellenőrzését és garantált első munkahelyet a frissen egyetemen végzetteknek.
forrás: Morning Star