Hogy miért él jobban a német munkás? Mert normális szakszervezeteik vannak.
A német Lufthansa 55 évről 60 éves korra akarja emelni az előnyugdíjazás alsó korhatárát. A pilóta tipikusan az a szakma, amely megköveteli a korai nyugdíjazást. Egyrészt a pilóták egészségügyi állapota miatt, hiszen fokozott idegi és testi megterhelésnek vannak kitéve. Másrészt az utasok biztonsága is megköveteli, hogy a gépeket, fiatal, testi és szellemi képességeik teljes birtokában lévő pilóták vezessék. Harmadrészt, amit a munkás kikövetelt már magának, az jár.
Az 5400 pilótát tömörítő Vereinigung Cockpit (VC) szakszervezet a dolgozói megvédése érdekében 35 órás sztrájkot hirdetett, amelyhez rengeteg pilóta csatlakozott. Markus Wahl, a szakszervezet vezetőségi tagja úgy nyilatkozott a német közrádiónak, hogy még a héten további munkabeszüntetések várhatóak. A munkaügyi vita nem új keletű, tavasz óta már nyolc alkalommal voltak sztrájkok ez ügyben.
A német pilóták összefogtak és nyertek. Olyan szakszervezetük van, amely a munkavállalókat helyezi előtérbe. Ők nem követik a magyar módit, hogy jó pénzekért megvásárolt, korrupt szakszervezeti vezetők 30 ezüstért feladják az osztályharcot. Ezért is él a német munkás jobban, mint a magyar. A kapitalista vállalat számára ez a munkásellenes akció saját bevallása szerint 70 millió, a sajtó elemzői szerint 100 millió euróba került. A magyar munkavállalókat sújtó brutális elnyomás (fizetések elmaradása, alacsony bérek, rossz munkakörülmények, zéró munkabiztonság, ki nem fizetett túlmunka, megaláztatások) ellen is fel kellene venni a kesztyűt, méghozzá elég keményen: minden ágazatra kiterjedő általános sztrájkkal.