A légitársaságok több ezer gallon üzemanyagot pazaroltak el, miközben „szellemjáratokat” üzemeltettek a koronavírus járvány miatt, mivel az európai szabályozások miatt elveszthetik a repülési résidejüket, ha a járataik a földön maradnak.
A repülési igények világszerte panganak a járványtól való félelem miatt.
Az európai szabályozások miatt a légitársaságoknak kötelező 80%-on üzemeltetni a fenntartott résidőket, vagy azt kockáztatják, hogy elvesztik őket más versenytársak miatt.
Ez arra sarkalt néhány üzemeltetőt, hogy utasok nélküli járatokat európai országokba be és ki óriási költségen – írja a The Times.
Csütörtökön Grant Shapps, az Egyesült Királyság közlekedésügyi minisztere írt az Airport Coordination Limitednek a szabályok felfüggesztése miatt a járvány során, hogy elkerüljék a környezeti és gazdasági károkat.
„Határozott meggyőződésem, hogy azért, hogy a 80/20-as szabályt kielégítsük, a légitársaságoknak nagyon alacsony terhelési faktorokkal vagy akár üresen kell reptetniük a gépeiket, hogy megtarthassák a résidőket,” – írta Shapps.
„Egy ilyen forgatókönyv elfogadhatatlan. Ez sem az iparnak, sem az utasoknak, sem a környezetnek nem érdeke, és el kell kerülni.”
Az ACL már felfüggesztette ezt a szabályozást a Hong Kongból Kínába és vissza tartó járatokra. Bár a többi járatra még mindig vonatkozik.
Csütörtökön a Flybe brit légitársaság egy csődvédelemhez hasonló eljárást nyújtott be, bár közölték, hogy a pénzügyi problémái már jóval a járvány kitörése előtt kezdődtek.
A Nemzetközi Légi Transzport Egyesület becslései szerint a járvány 113 milliárd dolláros bevételkiesést okozhat világszerte a légitársaságoknak.
forrás: Business Insider