A MI IDŐNK
  • Főoldal
  • Bemutatkozás
  • Impresszum
  • Manifesto of the European Left
  • English

A MI IDŐNK

AZ EURÓPAI BALOLDAL PORTÁLJA

Menu
  • Hírek
    • Belföld
    • Külföld
  • Forradalom
  • Antiimperializmus
  • Antifasizmus
  • Elemzés
  • Programok
  • Tudomány
  • Kultúra
  • Történelem
  • Európai Baloldal
  • EP Baloldal
  • Környezetvédelem
  • Ateizmus
  • Kurdisztán
  • Koronavírus
  • STOP TTIP

Több százmillió dollárt fizetnek az olajcégek, hogy a gátolják a klímaváltozás elleni politikát

2019. március 22.

Reklámkampányokkal palástolják az olaj- és földgázkitermelés óriási kiterjesztését – közölte az InfluenceMap.

Az ExxonMobil vezeti azon olajcégeket, amelyek márkakampányokkal azt sugallják, hogy támogatják a klímaváltozás elleni akciókat.

A legnagyobb öt tőzsdén jegyzett olaj- és földgázvállalat közel 200 millió dollárt fizet évente, hogy lobbizzanak a klímaváltozással foglalkozó politika késleltetéséért, ellenőrzéséért és gátlásáért – közli egy új jelentés.

A Chevron, a BP és az ExxonMobil a legnagyobb vállalatok, amelyek vezetnek a közvetlen lobbiban, hogy nyomást gyakoroljanak a klímaváltozással törődő politika ellen – mondja a jelentés.

Egyre inkább felhasználják a közösségi médiát, hogy sikeresen nyomják át a tervüket, hogy gyengítsék és ellenezzék a globális felmelegedésnek gátat szabni akaró, jelentős törvényi szabályozásokat.

A tavalyi amerikai középidős választások kampánya során a globális olajvállalatok és ipari szervezeteik 2 millió dollárt költöttek Facebook és Instagram hirdetésekre, amelyekben a megnövelt fosszilis üzemanyag termelés előnyeit reklámozzák – közli az InfluenceMap pénteki jelentése.

A BP 13 millió dollárt szánt egy kampányra, amelyet a Chevron is támogatott, amely sikeresen megakadályozta Washington államban a szénadó bevezetését – ebből 1 millió dollárt szántak a közösségi média reklámjaira.

A jelentést író Edward Collins elemezte a vállalati lobbi, eligazítás és reklámok költségeit, és felmérte, hogy ennek mekkora részét szánták a klímaproblémára:

„Egyre tompábban hallatszik az olajóriások klímareklámjának hangja és a hitelességük is kockán forog. Nyilvánosan támogatják a klímaakciót, miközben az ezt megoldó politika ellen lobbiznak. Pártolják az alacsony szén megoldásokat, de az ilyen befektetéseik eltörpülnek amellett, amennyit a fosszilis üzemanyag üzlet kiterjesztésére költenek.”

A 2015-ös párizsi klímaegyezmény után a nagy integrált olaj- és földgázvállalatok közölték, hogy támogatják a szénre kiszabott díjat és olyan csoportokat alakítottak, mint az Olaj- és Földgáz Klímakezdeményezés, amely önkéntes intézkedéseket támogat.

De az jelentés szerint óriási rés van a szavaik és tetteik között.

Az öt nyilvánosan listázott olajvállalat – ExxonMobil, Shell, Chevron, BP és Total – jelenleg évente 195 millió dollárt költ márkakampányra, amely azt sugallja, hogy támogatják a klímaváltozás elleni akciókat.

Ellenben a jelentés közölte, hogy ezek a kampányok félrevezetik a nyilvánosságot az olajvállalatok tetteinek nagyságáról, mivel miközben nyilvánosan helyeslik, hogy cselekedni kell, addig tömegesen növelik az olaj- és földgázkitermelés kiterjesztéséve fektetett összegeket. 2019-ben 115 milliárd dollárra nőnek a kiadásaik, ebből pusztán 3%, amelyet az alacsony szén projektekre fordítanak.

A Shell közleményben tudatta: „Határozottan elutasítjuk a jelentés feltevéseit. Nagyon világosan támogatjuk a párizsi klímaegyezményt és a lépéseket, amelyeket megteszünk, hogy a társadalmi igények találkozzanak a tisztább energiával.

„Nem kérünk bocsánatot, mert világszerte beszélünk a politikai döntéshozókkal és szabályozókkal, hogy meghallják a hangunk olyan kulcsfontosságú kérdésekben, mint a klímaváltozás és annak kezelése.”

A Chevron közölte, hogy nem ért egyet a jelentés megállapításaival: „A Chevron körültekintő és költséghatékony tevékenységet végez, és elkötelezett, hogy együttműködjön a politikai döntéshozókkal, hogy a kiegyensúlyozott és átlátható üvegházhatást okozó gázok kibocsátását csökkentő politikáért, amely törődik a környezetvédelmi célokkal és biztosítja a fogyasztókat, hogy hozzájussanak a megfizethető, megbízható és tisztább energiához.”

A sikeres lobbizás és a közvetlen ellenállás a globális felmelegedést kezelő politikai intézkedések ellen világszerte meggátolta a kormányokat azon erőfeszítéseikben, hogy olyan politikát vezessenek be a párizsi klímaegyezmény után, amely kielégíti a klímacélkitűzéseket és 1,5°C alatt tartja a felmelegedést.

forrás: The Guardian

Antiimperializmus, Forradalom, Külföld, Chevron, Exxon, globális felmelegedés, klímaváltozás, Környezetvédelem, Shell

RSS | Atom

Hirdetés

Copyright © 2022 A MI IDŐNK.

Magazine WordPress Theme by themehall.com