A német mozdonyvezetőket képviselő szakszervezet öt napos sztrájkra szólította fel a tagjait, amely ma kezdődik.
Ez a munkabeszüntetés lesz a leghosszabb, most hogy az országos vasút üzemeltetővel való tárgyalások egyre elkeserednek.
A GDL szakszervezet elmondta, hogy a személyvonat-vezetők hajnali 2-kor leadják a munkát, és nem térnek vissza vasárnap délelőtt 9-ig.
A tehervonat-vezetők tegnap délután kezdtek sztrájkba.
A GDL és a vasutat üzemeltető Deutsche Bahn hosszú tárgyalásai már számos sztrájkot szültek.
A GDL 5%-os fizetésemelést és rövidebb munkanapot követel.
De a központi pont, hogy a követelések nem csak a mozdonyvezetőket, hanem a kalauzokat is érintik, akiket más szakszervezet képvisel.
A Deutsche Bahn ragaszkodik hozzá, hogy nem fogad el más bérfeltételeket olyan alkalmazottak számára, akik ugyanazt a munkás csinálják.
A szakszervezet azzal vádolja a Deutsche Bahn-t, hogy „lábbal tapos a GDL tagjainak alkotmányosan védett jogain”, és addig húzza az időt, amíg ezen a nyáron nem lép életbe egy új törvény, amely megfojtja a kis szakszervezeteket.
Tavaly a egyetlen vagy kevés szakirányt képviselő kis szakszervezetek hatalma növekedett.
Az új törvénnyel, ha számos bérszerződés van a vállalati alkalmazottak ugyanolyan csoportjainak, csak a nagyobb szakszervezet által megtárgyalt lesz érvényes.
A törvény várhatólag kihívásokkal fog szembesülni a bíróságon.
Alexander Dobrindt, közlekedésügyi miniszter kritizálta a sztrájk bejelentést, állítván, hogy „ennek a vitának az elfogadottsága a határra érkezett.”
Forrás: Morning Star