„Valami jót csinálunk, ha ekkora ellenségnek állítanak be minket…” – nyilatkozta Donáth Anna (Momentum) az RTL-nek.
A nyilatkozatából kiderül, hogy Donáth Anna nem érti a NER propagandát.
Először is: A Momentum nem ellensége a Fidesznek. A Momentum egy neoliberális ultrakapitalista párt, amely nyíltan azt a Macront állítja példaképének, aki szétverte a francia munkások tüntetéseit, akik nem akarták a kormány megszorító politikáját. A Momentum ráadásul része a fasizmustól el nem zárkózó neoliberális háziellenzéknek, amely kritikátlanul kollaborált a neonáci Jobbikkal, amely ugyan demokratát játszott, de folyamatosan érték a nácibotrányok – meg is lett az eredménye az újabb Fidesz-kétharmad képében.
Namármost, a Fidesznek, amely nyíltan neoliberális megszorító gazdaságpolitikát művel és maga sem zárkózik el a fasizmustól, nem lehet ellensége egy Momentum, amely kvázi a klónja. Ugyanazt gondolják a világról, maximum mást mondanak retorikájukban. Ugyanúgy nem töltöttek el politikusaik egy napot sem a tisztességes munka világában, hanem az egyetem után egyből beültek a képviselőtestületekbe, a parlamentbe és az EP-be, ergo nem is azonosulhatnak azzal a kizsákmányolt többséggel, amelyet elvileg képviselni szeretnének. Ugyanaz a brókermentalitású yuppie pszeudoértelmiségi brancs, mint a Fidesz volt anno.
Másodszor: A Fidesz propagandája nem azokat támadja, akiket el akar tiporni. A Fidesz propagandája azokat támadja, akik
a, kiváló háziellenzék lennének,
b, nem állnak az elnyomott osztályok oldalán,
c, politikájukban ugyanazt képviselik, mint ő.
És lám, a Momentumon a DK-n és Magyar Péteren keresztül Vonáig és a többi széljobberig mindenki neoliberális megszorításokat vagy ordas fasizmust képvisel. Hogy lehet ilyen tragikus az „ellenzék”? Mert a Fidesz válogatta őket össze a több ezer milliárdos propagandájával. Nem az az ellenzéki Magyarországon, aki ellenzi a kormány tevékenységét, vagy van annyi milliója, hogy a marketing által uralt, piaci alapú médiában ellenzékiséget vásároljon magának. Az az ellenzék, akit erre a Fidesz marketingje felken. A Fidesz Gyurcsányokat fog felkenni ellenzéki vezéreknek, mert a Fidesz Gyurcsányokkal akar megmérkőzni, mert ellenük biztosan győzni fog. Ha előkerül egy Márky-Zay vagy Magyar Péter, őket is bármikor felkenik ellenzéknek, mert kiváló szerep ez nekik a Fidesz kamudemokratikus cirkuszában.
Mikor Donáth Anna azt hiszi, hogy a Fidesz azért támadja és karaktergyilkolja, mert fél tőle vagy ő valamit jól csinál, akkor téved. A Fidesz azt szeretné, ha vele mérkőzne meg, mert le fogja győzni és sosem fog olyan néptömegeket olyan színvonalon mozgósítani, mint egy radikális baloldali, valóban szegénypárti mozgalom, amely képes lehet már leváltani a hatalmat, rendszerestül együtt.
A negatív reklám is reklám. A NER ezzel az ellenmarketinggel tartja köztudatban azokat a politikusokat, akiket le tud és le fog győzni. A NER sokkal több pénzt költ az “ellenfelek” köztudatban tartására, mint amennyit az “ellenfelek” költenek saját maguk reklámozására. Több Gyurcsányt és MZP-t látni NER-es plakátokon, mint a saját plakátjaikon. Akit a NER le akar törölni a politikai térképről, arról egyszerűen nem beszél. Ezért nincs tele a tévé valóban baloldali szervezetek nyilatkozataival, sajtóközleményeivel, akcióival, politikusi interjúival. Ezek a szervezetek képesek lennének megszervezni a kizsákmányolt osztályokat egy valódi váltásra, ezért cenzúrázva vannak. Valamit jól csinálunk.
Donáth Anna nemhogy semmit nem csinál jól, de neoliberalizmust képvisel és pártjával együtt egy olyan francia politikus fetisizál, aki hajlandó arra, amire még Orbán sem: szétverni rendőri erővel munkások tüntetéseit. Miben veszélyezteti ez a program Orbán hatalmát? Semmiben.
Emlékeztetnénk a „liberális” momentumosokat, hogy a liberalizmus eredetileg az elnyomottak szabadságát jelentette, nem a piacét és a tőkéét.