A MI IDŐNK
  • Főoldal
  • Bemutatkozás
  • Impresszum
  • Manifesto of the European Left
  • English

A MI IDŐNK

AZ EURÓPAI BALOLDAL PORTÁLJA

Menu
  • Hírek
    • Belföld
    • Külföld
  • Forradalom
  • Antiimperializmus
  • Antifasizmus
  • Elemzés
  • Programok
  • Tudomány
  • Kultúra
  • Történelem
  • Európai Baloldal
  • EP Baloldal
  • Környezetvédelem
  • Ateizmus
  • Kurdisztán
  • Koronavírus

Iskolarendőrség: A jobboldal újabb erőszakos válasza az erőszakra

2020. június 4.

A világtörténelemben már nagyon sokan próbáltak rendet erőszakkal és erőszakszervezetekkel elérni.

Ennek általában egy önkényuralmi vérengző káosz lett az eredménye, amelyet jobb esetben elsöpört a népi erők szabadságának a rendje. A történelemben még soha semmit nem sikerült sehol senkinek erőszakkal megoldania, az emberiség azonban nem tanult semmit, és továbbra is akadnak olyan politikai – mind elnyomó, jobboldali – körök, amelyek ezzel próbálkoznának.

„Jöjj el szabadság, te szülj nekem rendet” – írta József Attila a Levegőt! című költeményében, amely manapság új aktualitást nyert, mikor George Floyd színesbőrű férfit egyszerűen megfojtották amerikai rendőrök.

Ennek az ügynek a kapcsán is lehetett látni, miféle rendet szültek a rend erőszakos őrei az Egyesült Államokban, bár ez az állapot is sokkal jobb, mint az USA hatóságai által évente megölt emberek százai.

A rendszerváltás 30 éve hazánkban olyan kulturális hanyatlást szült, amely során már évtizedek óta zajlik a teljes népesség anyagi és szellemi nyomorának kialakítása, amely sajnos súlyos magatartásproblémákkal küzdő gyermekeket is kitermel, akik nem röstellik szidalmazni, leköpni vagy akár fizikálisan is bántalmazni tanárokat.

Ez a téma pedig rendkívül kellemes a magát állandóan rendpártinak reklámozó szélsőséges és erőszakos jobboldalnak. A tanárverések ugyanis olyan felháborodást váltanak ki a társadalom 99,9%-ából, mint például az állatkínzás. A demagóg populizmus a vérükben van, ezért nem véletlen, hogy a szavazatokra és társadalmi bázisra ácsingózó újfasiszta pártok ezt a két témát rendszeresen felkapják, és mind a kettőre teljesen hatástalan erőszakos választ adnak.

Ezek az újfasiszta, jobboldali körök hajlamosak az iskolai erőszak okaként a videójátékokat, a szókimondó zenei produkciókat, felnőtteknek szóló rajzfilmeket vagy az erőszakos kulturális médiaproduktumokat hibáztatni, miközben a valódi problémát, a rendszert érintetlenül hagyják. A jobboldal képes a „liberalizmust”, azaz az általuk vélt túlzott szabadságot okolni azért, mert a gyerekek erőszakosak, holott nem a vélt „szabadság” miatt alakul ki az erőszakosság, hanem többségében azért, mert pont sarokba vannak szorítva: nyomor által, nélkülözés által, éhség által, erőszakos szülők és erőszakos közösségek által. Rengeteg erőszakos gyermeknél és felnőttnél az erőszak forrása visszavezethető valamiféle traumára, ám a jobboldal a problémák okával nem foglalkozik, nekik szokás szerint elég a felszínes magyarázat, például a bőrszín, és bőven elég a propagandisztikus szempontból radikálisnak tűnő, ám koránt sem radikális (hiszen a probléma forrását, gyökerét – latinul radixát – közel sem érintő) erőszakos megoldás.

Az analitikus gondolkodásra képtelen, felületesen „gondolkodó” tömegek számára a jobboldal szélsőséges válaszai elegendők. A „kihaénnem” és „majdénmegmutatom” típusú, az erőszakos attitűddel kérkedő, ugyanakkor rendkívül gyáva, macsó megmondóemberek számára pedig ezen erőszakos „válaszok” szintén vonzó lehetőséget jelentenek.

Így alakult ki az iskolarendőrség ostobasága, amelynek egyrészt semmilyen visszatartó ereje nem lesz; másrészt semmilyen erőszakos cselekményt nem fog megelőzni. Pusztán arra lesz alkalmas, hogy a már problémát előidézett nebulókat majd szépen bilincsbe verve elkísérjék a helyszínről. Ennyit fog érni a jobboldal felületes elemzésére adott felületes „válasz”, azaz az erőszak.

A probléma megoldatlan marad. Az senkinek eszébe nem jut, hogy anyának, apának munkát kellene adni, valamint tisztességes bért, hogy kihúzzák a családokat az anyagi nyomorból. Az eszükbe sem jut, hogy esetleg nem individualista módon kellene nevelni a gyermekeket, hanem a normális szocializálódás érdekében értéket közvetítő, testileg és szellemileg is fejlesztő, közösségi szellemben, mint anno az úttörőmozgalom. Az senkinek nem jut eszébe, hogy a gyermekeket a vallásos fertő szellemi agymosó hazugságai helyett valódi értékekkel kellene táplálni, hogy olyan morális tartásuk legyen, hogy eszükbe se jusson megütni egy tanárt vagy akár a társaikat. Érdekes módon a hazánkban létező szocializmusban ez sosem volt probléma. Ott a legtöbb gyermek a hazulról hozott intelligenciával jó magatartást produkált és a kamaszkori lázadás során sem drogok, nemi betegségek, súlyos testi sértés jelentett fejfájást a szülők számára, ráadásul úgy, hogy nem állt minden iskolai folyosón egyenruhás rendőr.

Létezik baloldali megoldás is, amely hatékony és bizonyíthatóan működött, ez azonban nem a szélsőjobboldalt is eltartó kizsákmányoló osztályok érdeke.

Elemzés, állatvédelem, erőszak, iskolarendőrség, oktatás, rendőri erőszak
Facebook Pagelike Widget

RSS | Atom

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2023 A MI IDŐNK.

Magazine WordPress Theme by themehall.com