Bartók, Kodály és Dohnányi – nem csak világhírű zenészek és zsenik. Ők a Tanácsköztársaság zenei direktóriuma.
Ma pedig Tóth Gabi, Pataki Ufóhívő Attila és Győzike képviselik a NER magaskultúráját.
Utóbbit 50. szülinapja alkalmából levélben köszöntötte Novák Katalin és Szijjártó Péter. Nyilvánvalóan a magyar (és roma) kultúrához való mérhetetlen hozzájárulása miatt.
Iróniát félretéve, a rendszerváltást követően a Mónika Show és a Jobbik után a Győzike trashceleb nevével fémjelzett kamureality showműsor ártotta talán legtöbbet a hazai cigányságnak, ezzel áttételesen a rasszizmus által (is) megosztott, kizsákmányolt osztályoknak.
Nyilvánvalóan a NER-hez csapódott úriember semmit nem tett le a magyar kultúra asztalára – sem a showműsorával, sem a Romantic nevű trashpop együttesével.
Azért a közjogi „méltóság” köszöntő levele jár. Nyilván nem azért, mert különféle anyagi okokból Győzike hozzácsapódott a NER-hez.
Az ügy érdekessége, hogy a Fidesz-rezsim a felületen mutogatott „polgári kultúrás” mázára sem kell már ügyelnie. A NER úgy védi meg Európát és az európai kultúrát az elkorcsosulástól, hogy trashpop, trashreality és trashcelebek. Bezzeg a „hazaáruló, bolsevik vörösök” Bartókkal és Kodállyal mérgezték volna az ifjúság és a nemzet lelkét.
Persze nem Győzike felelős azért, ami vele történt, ő csak csavar volt egy gépezetben. Legyen akár szó a popzenei ténykedéséről, amelyért egy kiadó felelős, vagy a reality show-ért, amelyért pedig az RTL Klub, azaz a magát liberálisnak hazudó (valójában neoliberális) elit, amely rendesen megágyazott a hazai újfasizmus feléledésének.
De hát a történelem sokadszorra is ismétli önmagát.
És mivel ez megint csak gumicsont, amin rágódhat az ellenzék, azért feltesszük a kérdést: mi lesz a tanárok fizetésével, a sztrájkjogunkkal, a fasisztoid demokrácia-leszereléssel és a megélhetési válsággal???