Az elemzések szerint Nagy-Britannia Európa magánrepülőgép-fővárosa, több járatot bonyolítanak itt, mint bármely más kontinensen.
Tavaly minden hat percben felszállt egy magánrepülőgép Angliából, amivel az ország vezet Európában, ha az erősen szennyező utazási formákról van szó.
A Greenpeace szervezet sok ilyen utazást “szennyező és értelmetlen” címkével illet, mivel olyan rövid távokról van szó, amelyeket könnyen meg lehetne tenni vonattal – és egy esetben, akár 30 perc alatt kerékpárral is. A holland CE Delft környezeti tanácsadó cég elemzése szerint a magánrepülőgépek száma Angliában 75 százalékkal nőtt 2021 és 2022 között, 90,256 járattal, ami 500,000 tonna CO2 kibocsátást jelent.
NagyBritannia vezet minden magánrepülőgép rangsorban, beleértve a legforgalmasabb útvonalakat, a legkörnyezetszennyezőbb útvonalakat és összességében a legtöbb járatot. A legnépszerűbb útvonalak között a londoni és a párizsi járatok szerepelnek a legtöbb járattal, 3357 repülőutat számlálva, és a tíz legnépszerűbb útvonal közül érinti Londont.
A legtöbb szén-dioxid-kibocsátást eredményező útvonal a 4,6 mérföldes Blackbushe és Farnborough közötti járat volt 2021-ben és 2022-ben. Ez azért van, mert a két repülőtér közti utat biciklivel kevesebb mint fél óra alatt lehet megtenni. A tiszta közlekedést támogató Transport & Environment kutatása szerint a magánrepülőgépek utasokonként 5-14-szer szennyezőbbek, mint a kereskedelmi repülőgépek, és ötvenszer szennyezőbbek, mint a vonatok.
Korábbi kutatások kimutatták, hogy a világ népességének 1 százaléka okozza az összes repülési emisszió mintegy 50 százalékát.
Nem mellesleg a jobboldali brit Konzervatív Párt tavaly 3,5 millió fontot kapott olyan egyénektől és vállalkozásoktól, amelyek kapcsolódnak az éghajlatváltozás tagadásához, a fosszilis tüzelőanyagokhoz és a magas-szennyezésű iparágakhoz – derül ki egy új elemzésből.
A DeSmog klíma weboldal elemezte az Egyesült Királyság Választási Bizottsága által közzétett adatokat, amelyek azt mutatják, hogy a párt és képviselői támogatást kaptak a repülési és építőipari szektortól, a bányászati és olajipari érdekeltségektől, valamint a Globális Felmelegedés Politika Alaphoz kapcsolt személyektől. Ez utóbbi olyan agytröszt, amely tagadja az éghajlati tudomány hitelességét.
forrás: Socialist Worker