A Kanada vasúti vitájának megoldására kijelölt választott bíró, aki az észak-amerikai gazdaság védelmét szolgálja, elrendelte az ország két fő vasúttársaságának dolgozóinak visszatérését a munkába, hogy mindkét vállalat folytathassa a működését.
A szombati rendelet azt jelenti, hogy a Canadian National (CN) működtetheti a péntek reggel újraindított vonatait, alig több mint egy nappal azután, hogy kizárta a munkásokat.
De a Canadian Pacific Kansas City (CPKC) valószínűleg csak ma reggel tudja újraindítani a működését, amikor a dolgozókat visszarendelték.
A vasutak kulcsfontosságú szerepet játszanak az észak-amerikai gazdaságban, a CPKC és a CN napi 556 millió brit fontnyi, illetve havonta milliárd fontnyi árut szállítanak az Egyesült Államok és Kanada között.
Bár mindkét vállalat vonatai az Egyesült Államokban és Mexikóban továbbra is működtek, a kizárások jelentős fennakadást okoztak.
Számos kisebb, helyi szállításokat végző rövid vonalú tehervasút továbbra is működött Kanadában, de nem tudta átadni a szállítmányokat egyik nagy vasúttársaságnak sem, amíg azok álltak.
A dolgozókat képviselő Teamsters szakszervezet közölte, hogy eleget tesz a Kanadai Munkaügyi Kapcsolatok Bizottságának (CIRB) rendeletének, és visszaküldi tagjait a munkába, de jogi úton fogja megtámadni a választott bírói döntést.
A Teamsters Canada Rail Conference elnöke, Paul Boucher azt mondta: „A CIRB ezen döntése veszélyes precedenst teremt. Azt üzeni a kanadai vállalatoknak, hogy a nagyvállalatoknak csak néhány órára kell leállítaniuk a működésüket, rövid távú gazdasági károkat okozva, és a szövetségi kormány be fog avatkozni, hogy megtörje a szakszervezetet.”
Hozzátette: „A kanadai munkavállalók jogai ma jelentősen csorbultak.”
Steven MacKinnon, Kanada munkaügyi minisztere alig több mint 16 órával a kizárások kezdete után rendelte el azok végét.
MacKinnon úr kijelentette, hogy elvárja, hogy a vasúti társaságok a lehető leghamarabb folytassák a működésüket.
forrás: Morning Star