A metálvilág egyik legmeghatározóbb zenekara már nem először robbantja fel a közvéleményt.
Nincs ebben semmi provokáció, ők tényleg ilyenek. És akinek nem tetszik, tehet egy szívességet.
A Rammstein videóklippek mindig sokkolóra sikerültek. A srácokból ez jön ki, ez a művészetük és nagy ívben fittyet hánynak a konvenciókra és a kritikára. Ha kell a klippben Hófehérke heroinozik és azért esik kómába; ha kell egy angyal részesíti orális szexben az énekest; ha kell pórázon vezetik őket kutyaként Berlin utcáin; vagy éppen kvázi egy pornófilm az egész klipp.
Igen, számos ponton megbotránkoztató és gusztustalan, de túl kell lendülni a felszínen. A Rammsteinnek ugyanis a médiát elöntő brutálisan rossz és totálisan gagyiszar nyálas popsilányságokkal ellentétben óriási mélysége van. És amikor az angyal épp az énekest részesíti orális örömökben, miközben az kitépi a szárnyait, annak is mélysége és jelentése van. Szemben azokkal a nyálas srácokkal, akik azért teljesen üres érzelmekkel nyüszítenek popzenészként, mert elhagyta a csajuk vagy mert nem.
Csak hát éppenséggel az amúgy nem kicsit balos Rammsteint kritizáló erkölcscsőszök és mainstream újságírók nem rendelkeznek olyan filozófiai, politikai és szociológiai bölcsességekkel, mint amit a német indusztriális metál úttörői az évtizedek során felhalmoztak. Különösképp, hogy ezen rendszer zeneipara, sajtója és médiája is sokszor vált már a Rammstein dalainak célpontjává.
A mostani kamubotrány viszont azért is különleges, hiszen a Deutschland című videóklippben még a felszínen sincs semmi, ami ne lenne helyénvaló!
A sajtó kritikusai azért akadtak ki, mert a Németország történelmének bizonyos fejezeteit felvonultató és sokhelyütt még össze is keverő videóklipp (bámulatos, ahogy a könyvégető SA-legények összeölelkeznek a keresztet vivő középkori szerzetesekkel) egyik jelenete holokauszt témájú.
Az említett jelenetben a zenekar tagjai zsidó foglyokat játszanak, más tagok pedig nácikat. Egy rövid jelenetről van szó, amelyben egy SS-tiszt bakancsát fényesítik, miközben zsidó fogylok már az akasztásra várnak, majd az egyikül alól kirúgja az őt tartó betonelemeket. Teljesen megrendítőek a képsorok, és pont azokat az érzelmeket váltják ki egy egészséges emberből, amelyet egy holokauszttal foglalkozó művészeti alkotásnak ki kell váltania: együttérzést, undort, némi egészséges félelmet és inspirációt, hogy ez még egyszer ne történhessen meg.
A kritikus média egyszerűen hazudott, mikor azt írta, hogy ez „viccelődés”. Az egész klippben semmi vicces nincs, még az NDK bürokratáit bemutató jelenet is csak parodisztikus, de semmiképp nem vicces.
A holokausztot bemutató jelenet semmilyen módon nem sérti a történelmi tragédia áldozatainak emlékét. Ráadásul egy fasizálódó Európa kellős közepén kelt undort a nácizmus ellen, így társadalmilag is elég hasznos.
Inkább az lett volna bűn, ha a római kori Germániát, a középkort, a könyvégetéseket, az NDK-t és egy űrkorszakos jövőt is bemutató klippből kihagyták volna a holokausztot.
A politikai korrektség, akárcsak a liberalizmus és a nukleáris energia csodálatos dolgok, de mindig lesznek idióták, akik ezeket hülyeségre, neoliberalizmusra és atombombára fogják felhasználni. A kritikus média itt megint totálisan félreértelmezte és túltolta a „politikai korrektséget”, amely nem a Rammsteinről szól, hanem pont az ő kattintás- és példányszámaikról.
A botrány az, hogy míg a Rammstein antifasiszta üzenetet fogalmazott meg, addig a média lejáratta a polkorrektséget.
Az a vád a zenekar ellen, hogy üzleti célokra használták ki a holokausztot, végképp felháborító. Különösképp, hogy jelenleg nincs is nagylemez a piacon a klip mögött, amit meg is lehetne vásárolni, és a zenekar jelenleg nem is turnézik. De ennyiből minden holokausztot feldolgozó film, könyv, festmény, zenei mű, amelyből bevétel származott, problémás lenne. Ez pedig nonszensz.